Pokračovali jsme ve vzdělávání komunit v Pošumaví, realizačního týmu a v přípravách komunitních aktivit na další období (projekt Naše Prácheň, hledání dalších míst pro komunitní podporu).
Na Horažďovicku jsme se pustili do příprav několika komunitních akcí, včetně plánované besedy „Ztrácím sluch“ v DPS a programu na 11. června. S panem farářem Piwowarczikem jsme domlouvali spolupráci v rámci akce Prácheň dostupná. Proběhla i individuální setkání s cílem domluvit další aktivity, včetně lekcí chůze s hůlkami. Nechyběla porada s komunitní pracovnicí, školení práce s Canvou a účast na semináři Nadace Via věnovaném sousedským projektům. Pokračujeme v plánování dalších komunitních aktivit společně s realizačním týmem.
V Klatovech jsme slavnostně otevřeli naši komunitní zahradu. Akci předcházely přípravy prostoru a následný úklid, vše proběhlo za skvělé účasti veřejnosti. Proběhlo také první setkání v zahradě, které nabídlo prostor k sousedskému sdílení i dalším plánům. Aktivně jsme komunikovali s místními zahrádkáři a navázali kontakt s potenciálním podporovatelem – Českou spořitelnou.
Na Klatovsku jsme se také věnovali přípravám a propagaci květnových komunitních akcí skupiny KÁMOŚ – vznikly nové letáčky a FB události k vycházkám v Sušici i k plánovanému setkání v Nýrsku. Sdíleli jsme pozvánky, příspěvky z výjezdu a aktivně komunikovali s komunitou online.
Současně jsme se zaměřili na rozvoj a oživení komunity – oslovovali jsme nové zájemce, hledali posily a posilovali sousedské vazby napříč regionem.
Ve Strašíně jsme se věnovali vyhodnocení Dnů dobrovolnictví, a to i prostřednictvím online s organizací Totem. Proběhlo také důležité jednání se starostou, kde jsme projednávali návrhy na hřiště a další postup v rámci našich projektů. Mimo to jsme připravovali článek do Strašinských novin, abychom informovali o našich aktivitách.
Setkání se zástupci krajského úřadu – schválení a vyhodnocení akčního plánu 2024 a návrh plánu na rok 2025.
I v tomto měsíci jsme se intenzivně věnovali individuální podpoře pečujících prostřednictvím pravidelných konzultací. Probíhala také příprava komunitních setkání v Sušici a Horažďovicích – ve spolupráci s koordinátorkou projektu jsme ladili organizační i obsahové detaily tak, aby co nejlépe odpovídala potřebám zapojených rodin.
Ve Kdyni jsme se zaměřili na evaluaci aktivit v rámci projektu. Připravovali jsme kazuistiky a sbírali zpětnou vazbu od pečujících, která nám pomáhá lépe porozumět jejich potřebám a zvyšovat kvalitu poskytované podpory.
Na Sušicku jsme plánovali pracovní setkání aktérů v sociální oblasti v Sušici a připravili a uskutečnili další setkání svépomocné skupiny. Vzdělávali jsme se na webináři "Jak poznat porušování lidských práv" s Marošem Matiaškem. Intenzivně jsme se věnovali podpoře pečujících, včetně setkání s Bc. Zoubkovou ohledně rozšíření péče do Sušice. Klíčová byla i příprava na Komunitní plánování sociálních služeb pro ORP Sušice a Horažďovice. Dále jsme účastnili "Neformální snídaně poskytovatelů sociálních služeb" v Sušici. Taky jsme připravili a zrealizovali workshop "Jak pozitivně přistupovat k dítěti s poruchou senzorického zpracování".
Každý měsíc jsme v rámci Homesharingu aktivně komunikovali s našimi hostiteli i primárními rodinami. Velký důraz jsme klademe na PR aktivity a komunikaci s veřejností, včetně spolupráce s médii. S hostitelskými i primárními rodinami se scházíme online i osobně.
Nadále hledáme hostitele (dobrovolníky) v Homesharingu.