Pokračovali jsme ve vzdělávání komunit v Pošumaví, realizačního týmu a v přípravách komunitních aktivit na další období (projekt Naše Prácheň, hledání dalších míst pro komunitní podporu).
Zapojili jsme se do Dnů dobrovolnictví Plzeňského kraje ve Strašíně, za aktivitu Homesharing jsme byli pozvaní do Chotěšova.
Na Horažďovicku jsme se věnovali intenzivním přípravám komunitních akcí – domlouvali jsme aktivity na duben, květen i červen a chystali besedu o sestrách de Notre Dame v DPS. Ve spolupráci s Charitou jsme plánovali další dění v domově pro seniory a připravovali jsme i novou akci v rámci projektu Prácheň dostupná. Úzce jsme spolupracovali s panem Benediktem, který se zapojil do příprav prezentace i ukázky nácviku chůze. Nechyběla pravidelná setkání realizačního týmu, porady s komunitní pracovnicí ani účast na semináři Nadace Via.
V dubnu jsme se také intenzivně věnovali přípravám a organizaci komunitní brigády na Práchni, která proběhla o víkendu za účasti místních obyvatel. Probíhala koordinace s realizačním týmem i spolupráce s klíčovými aktérkami komunitní práce. Po akci jsme se zaměřili na vyhodnocení a reflexi s účastníky. Zároveň jsme už plánovali další komunitní aktivity, které nás čekají v květnu.
Tento měsíc se v komunitě KÁMOŠ nesl ve znamení plánování a realizace výletu do německého centra Haus zur Wildnis v Ludwigsthalu. Zajišťovali jsme dopravu, připravovali doprovodný program i informační kanály, včetně FB události. Po návratu jsme výlet shrnuli na sociálních sítích a uzavřeli potřebnou administrativu. Současně jsme hodnotili uplynulé období a společně s týmem začali plánovat navazující projekt, který bude dál rozvíjet komunitní práci v našem regionu.
V dubnu jsme se pustili do tradičního velikonočního pečení ve Strašíně, kde se peklo s radostí a přípravy i úklid proběhly hladce. Také jsme se aktivně věnovali přípravám na Strašínskou komunitní kavárnu, která se letos konala v rámci Dnů dobrovolnictví. Koordinovali jsme aktivity, komunikovali s místními a zajistili vše potřebné pro příjemné setkání, včetně her a materiálů. Současně jsme se zapojili do organizace Dnů dobrovolnictví – ve spolupráci s Totemem vznikaly letáky a připravovaly se doprovodné komunitní akce, včetně tradičního pečení.
Lenka Ticháčková pokračovala individuální podpoře pečujících, a to prostřednictvím osobních i online konzultací. Zapojili jsme se do akce Den pro pečující v Chotěšově, kde jsme představili naše aktivity a nabídli pomoc dalším rodinám. Součástí měsíce bylo také setkání realizačního týmu v Klatovech, které se věnovalo koordinaci podpory pro zapojené rodiny a dalším krokům v rámci projektu.
Na Kdyňsku jsme intenzivně podporovali pečující osoby přímo v domácím prostředí – učili jsme je techniky polohování, rehabilitace a zastupovali pečující během jejich účasti na podpůrných aktivitách. Pokračovali jsme v individuální práci s klienty v rámci case managementu, včetně mapování jejich potřeb a plánů podpory.
Nově jsme navázali spolupráci se sociální pracovnicí z Domažlické nemocnice ohledně zapojení do Dne sociálních služeb. Sledovali jsme aktuální nabídku podpory pro pečující a prováděli kontrolu a doplnění dokumentace, včetně komunikace s projektovým týmem ohledně evaluace a kazuistik.
Na Sušicku jsme se setkali s předsedkyní spolku Petrklíč Sušice a také jsme se zúčastnili setkání ke kvalitě ve vzdělávání, zaměřeného na podporu pečujících o děti se specifickými potřebami. Konalo se i setkání k podpoře neformálně pečujících o děti s PAS v souvislosti se vznikem speciální třídy v Sušici a rovněž setkání svépomocné skupiny v Sušici. Mimo to jsme se zapojili do Dne pro pečující v Chotěšově a zúčastnili se schůzky RT Klatovy.
Každý měsíc jsme v rámci Homesharingu aktivně komunikovali s našimi hostiteli i primárními rodinami. Velký důraz jsme klademe na PR aktivity a komunikaci s veřejností, včetně spolupráce s médii. S hostitelskými i primárními rodinami se scházíme online i osobně.
Nadále hledáme hostitele (dobrovolníky) v Homesharingu.
Proběhlo setkání realizačního týmu.